czwartek, 31 października 2013

1st time: "Carving dyniowy"!!!

Dziś moi drodzy mamy tzw. "Halloween"!
Jak moglibyśmy zapomnieć... co roku telewizje śniadaniowe oraz programy informacyjne jak również media wszelakie rozważają "problem": czy to "narodziła się nowa świecka tradycja" czy też dajemy upust niebezpiecznym okultystycznym praktykom (tak, tak... tak to też nazwane zostało przez księdza w telewizyjnym wywiadzie sic!). Zjawisko to również jest rozpatrywane jako obrazę dla następującego po nim ważnego święta w naszej kulturze a mianowicie Dnia Wszystkich Świętych. Ja sugerowałabym rozwagę...dwie daty w kalendarzu, dwa osobne wydarzenia. Jest czas na świętowanie i czas na zadumę...jest czas na wszystko.
Jest również czas...na dyniowy carving-czyli dyniowe wycinanki po raz pierwszy:)

Zawsze chciałam przygotować takiego warzywnego potworka, nie wiem co mnie powstrzymywało. Przecież jak mówią: "chcieć to móc!". Zatem oto jesteśmy: ja, 2 dynie, 2 stare noże-bynajmniej nie specjalistyczne (bo takowe istnieją oczywiście) i chęć tworzenia!
Nie będę się rozpisywać i rozkładać całego procesu na czynniki pierwsze. Po totalnej kuchennej rzezi i stracie w postaci mojej ulubionej turkusowej podkładki pod talerze (czemu nikt mi nie powiedział, że dynia farbuje wszystko wokół?)-oto efekty:

w sztucznym świetle
ze świeczuszkami

Zabawa była świetna. Jak widać moje dynie wyglądają raczej dobrotliwie niżeli szatańsko.

I żadna dyniowa rzeźba nie zdoła wyprzeć wagi jutrzejszego święta. Bo bliskich, którzy odeszli mamy w sercach na zawsze...

7 komentarzy:

  1. Jesteś mistrzynią w rzeźbie??? Ta dynia z " jednym okiem " wygląda szałowo! Druga też urocza, ale w tej pierwszej widać rękę mistrza i pomysł genialny ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej:) jak mi miło. Uznaję zatem mój dyniowy debiut za udany;) mistrzem to ja jestem... Improwizacji:):):) i chaosu:) pozdrawiam!

      Usuń
    2. Powiem Ci szczerze, że improwizacja niejednokrotnie tworzy prawdziwe dzieła sztuki, czego dowodem jest też Twoje dzieło ;)

      Usuń
  2. Ze świeczkami wyglądają tak bardzo strasznie..!! ;D

    OdpowiedzUsuń

 

blogerkazprzypadku Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review