niedziela, 11 sierpnia 2013

Handmade kosmetyczny-czyli laboratoryjna pasja tworzenia!

Kontynuując ostatnią myśl kosmetyczną nie wspomniałam o najważniejszym- pomijając wszelkie aspekty racjonalne przemawiające na korzyść kosmetyków naturalnych oraz kosmetyków własnej produkcji, jak np:
-aspekt finansowy (kosmetyk o podobnych właściwościach kosztowałby drożej w drogerii)
-aspekt dobrodziejstwa (czyli korzystamy z dobrodziejstwa natury:))
-aspekt świadomości wyboru (dobieramy do naszych kosmetyków tylko takie półprodukty, które chcemy by znalazły się w naszych wyrobach)
...należy dodać jeszcze
FANTASTYCZNĄ ZABAWĘ & SATYSFAKCJĘ:)



Po pierwszych próbach (puder & kosmetyki na bazie wody różanej) przyszedł czas na bardziej skomplikowane receptury i działania kosmetyczne!
Niezbędne akcesoria młodego chemika zakupiłam w sklepie internetowym (ach, jak zawsze pociągały mnie zlewki i probówki-coś musiało być na rzeczy już od dawna!). 
Na polu walki stanęłam wraz z samorobionymi balsamami do ust, kulami do kąpieli, peelingiem enzymatycznym, kremem do twarzy oraz masełkiem  do ciała. Nie obyło się oczywiście bez sytuacji stresowych, gdy np. podczas końcowej fazy kręcenia pierwszego kremu mój mieszacz na znak protestu postanowił odrzucić mieszadełko.
Spociłam się podczas produkcji tego kremu bardziej niż na treningu cardio:)

Kolejną świetną sprawą jest to, że można tę zabawę kontynuować poprzez opracowanie odpowiedniej oprawy, etykiety, opakowania...a następnie obdarować nimi rodzinę i przyjaciół:):):)

Oto moje ukochane cacuszka:




Apetyt rośnie w miarę jedzenia-przepadam sukcesywnie w nowym kosmetycznym hobby! Narodziło się również nowe kosmetyczne wyzwanie na mojej liście, jest to jednakże wyższy poziom wtajemniczenia-zatem zostawiam tę umiejętność na dalszy etap rozwoju...
Napiszę o tym z pewnością!:):):)

3 komentarze:

  1. Trzymam kciuki za przyszłe próby;) i zazdroszczę motywacji;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj Małgosiu, faktycznie niektóre zioła i olejki eteryczne mogą nam wyrządzić więcej szkody niż pożytku przy skłonności do alergii. Mam nadzieję,że odkryjesz które dobrodziejstwa natury są dla Ciebie bezpieczne, szkoda rezygnować z takiego uzależnienia;););) dzięki za odwiedziny,pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń

 

blogerkazprzypadku Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review